PARTNERSKÉ VZTAHY S RODIČI
V program Začít spolu je kladen velký důraz na spolupráci s rodinou a její aktivní účast při výchově a vzdělávání.
· rodiče jsou motivováni k tomu, aby vnímali úlohu mateřské školy jako doplňující k roli rodičovské výchovy
· velmi důležitá je komunikace mezi týmem školy a rodinami
· k dosažení otevřené a důvěrné komunikace je nutné přijetí vzájemné zodpovědnosti k vytvoření dobrého partnerského vztahu
· pro vybudování efektivní komunikace mezi rodinami a týmem školy postupně tvoříme několik formálních i neformálních strategií
· při zahájení docházky jsou rodiče seznámeni s procesem individualizace
· učitelé při osobních konzultacích podrobně vysvětlují rodičům, proč je individualizace potřebná, jak mohou oni sami přispět k lepšímu pochopení potřeb jejich dítěte
· rodiče se aktivně účastní na vypracování tzv. ranního úkolu spolu s dětmi
· pro rodiče připravujeme dílny s různým zaměřením, kde pracují spolu se svými dětmi, výlety, akce pro děti s rodiči, apod.
Rodiče dětí mohou být přítomni se svými dětmi v MŠ a to v různých rolích:
· rodič jako pomocník při adaptačním procesu
· rodič asistent a pozorovatel
· rodič, který si připraví a vede celé téma nebo jeho část
Vše je opatřeno předem sdělenými pravidly tak, aby nedocházelo ke konfliktním či nepříjemným situacím.